
Ebelik Bölümünün Amacı
Bölümün Eğitim Amaçları
Bölüm Öğrenme Çıktıları
P1 Ebeliğin tanımını, ebelerin rollerini, sorumluluklarını, kanun ve yasalarını açıklayabilir.
P2 Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası göstergeleri açıklayabilir.
P3 Kadının tüm yaşam evrelerindeki özellikleri ve bakım gereksinimlerini bilir ve uygun bakımı verebilir. Üreme sağlığı konusunda, tüm kadınlara sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
P4 Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklayabilir.
P5 Gebeliğin oluşumundan doğum sonu döneme kadar geçen dönemde normal/riskli gebe, lohusa ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. Bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
P6 Genetik danışma ve fetal sağlığın nasıl değerlendirilebileceğini açıklayabilir.
P7 Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve evrelerine göre doğum izlemi yaparak normal doğum yaptırabilir. Doğum sürecinde karşılaşılabilecek riskli durumları tanımlayabilir ve uygulamaları yapabilir.
P8 Temel tıp bilimleri ile ilgili konuları bilir ve gerektiğinde mesleki uygulamalarda kullanabilir.
P9 Kadında sık görülen jinekolojik sorunları ve kadın üreme organ tümörlerinde erken tanı-tedavi yöntemlerini tanımlayabilir, gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir.
P10 Gelişim dönemlerine göre sağlıklı/hasta yenidoğan ve çocuğu tanımlayabilir, uygun girişimleri ve bakımı planlayıp uygulayabilir.
P11 Mesleki ve teknik araç gereçleri kullanabilir. Eğitimde kullanılan yöntem ve teknikleri kullanabilir. Eğitim gereksinimlerini tanımlayabilir, planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.
P12 Yaşam bulgularını alabilir ve değerlendirebilir. Enteral ve parenteral ilaç uygulayabilir.
P13 Doğurganlığın düzenlenmesi ve kontrasepsiyon konusunda çiftlere danışmanlık verebilir ve aile planlaması ile ilgili yasaları tartışabilir. İnfertil çiftin tanı-tedavi seçeneklerini, bakım ve danışmanlık süreçlerini açıklayabilir.
P14 Doğum ve kadın sağlığı hastalıkları, yenidoğan ve ebelik konusunda bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir, literatür tarayabilir, bu konuda araştırma ve inceleme yapabilir.
P15 Mesleki ve etik sorumluluk yapısı içerisinde disiplinler arası ekip çalışması yapabilir.
Program Öğrenme Çıktıları (PÇ) |
PA1 |
PA2 |
PA3 |
PA4 |
P1 |
Yüksek |
Düşük |
Düşük |
Düşük |
P2 |
Yüksek |
Yüksek |
Orta |
Orta |
P3 |
Yüksek |
Orta |
Orta |
Yüksek |
P4 |
Orta |
Düşük |
Yüksek |
Orta |
P5 |
Yüksek |
Yüksek |
Orta |
Orta |
P6 |
Orta |
Yüksek |
Orta |
Orta |
P7 |
Yüksek |
Yüksek |
Orta |
Orta |
P8 |
Orta |
Orta |
Yüksek |
Orta |
P9 |
Yüksek |
Orta |
Orta |
Düşük |
P10 |
Orta |
Yüksek |
Orta |
Yüksek |
P11 |
Orta |
Orta |
Orta |
Yüksek |
P12 |
Orta |
Düşük |
Yüksek |
Orta |
P13 |
Orta |
Yüksek |
Orta |
Orta |
P14 |
Orta |
Yüksek |
Yüksek |
Orta |
P15 |
Orta |
Orta |
Orta |
Yüksek |